Obrazek

Filcowa skrzynia – komplet narzędzi

Jak pisałam, wymyśliłam sobie, że uszyję synkowi filcowy zestaw narzędzi wg tego projektu. Po jakichś absurdalnych przebojach, zamówiony filc przyjechał, radując serce moje. Projekt też jest, od tygodni co najmniej raz dziennie go sobie oglądałam 😉

Uwielbiam to, te kolorowe arkusze które można głaskać, przeglądać, przerzucać, przekładać. Miękki, miły, kolorowy!

Powycinałam wykrój na skrzynię.

Potrzebne było:

2 dni, w sumie 6 godzin pracy.

3 arkusze czerwonego filcu, 4 szarego, 2 czarne.

3 kolory nici, chociaż wystarczyłyby dwie – czerwona i czarna. Ja miałam jeszcze szarą. O tym piszę niżej.

Skrzynkę należy usztywnić. Tutorial od Fairyfox mówił, żeby tekturką. Ja zdecydowałam zrecyclingować stare sztywne koszulki foliowe. Są zdecydowanie trwalsze i mocniejsze niż tektura i trudniej je rozerwać. Tekturowe jest tylko dno. W następnych projektach z tektury raczej zrezygnuję całkowicie.

Trzeba pamiętać, żeby kształty usztywniacza były o kilka mm mniejsze niż filcu. Ale niewiele. 2, może 3 mm w zupełności wystarczy.

Pałąk został wypełniony ciasno zwiniętą na długopisie rurką ze sztywnej folii. Folia, usiłując się rozprostować bardzo ładnie wypełniła rurę. Całość wypchałam watą.

Przyszyłam do wewnętrznego filcu (szarego) i folii ścianek bocznych. Po przyszyciu pałąka do ścianek bocznych skończyłam obszywanie uszu. Dzięki temu i mocowanie jest mocne i skrzynka ładnie wygląda.

Trzeba pamiętać o wyborze odpowiednich kolorów nici. Ja, jako że skrzynia jest czaro – czerwona, postawiłam na nici czerwone – z zewnątrz praktycznie niewidoczne, a wewnątrz ładnie kontrastują z szarością.

Dla odmiany czarny pałąk – przyszywałam czarną nicią, której nie widać wcale. Denko -od wewnątrz szare, od zewnątrz czarne -przyszyłam nicią szarą. Gdybym szyła jeszcze raz, raczej zrobiłabym ten element nicią czarną.

filcowa skrzynka na narzędzia

filcowa skrzynka na narzędzia

Po skrzynce przyszła pora na narzędzia.

W sumie zrobiłam wiertarkę, śrubokręt i 2 śrubki, młotek i klucz płaski.

filcowy młotek i wiertarka

filcowy młotek i wiertarka

filcowy klucz, śrubokręt i śrubki

filcowy klucz, śrubokręt i śrubki

filcowy śrubokręt i śrubki

filcowy śrubokręt i śrubki

I cały zestaw:

komplet narzędzi filcowych

komplet narzędzi filcowych

6 thoughts on “Filcowa skrzynia – komplet narzędzi

Skomentuj

